понеделник, 27 септември 2010 г.

Без заглавие


Носталгията по родния град (или пък безсънието, в коварна комбинация със скуката…) ме накара да се гмурна в интернет пространството в едно безобразно време, когато нормалните човеци сънуваха почти третия си сън, а пък аз като представител на ненормалните екземпляри, пиех бяло вино и търсех отговори…. Дали Старият Пловдив най-накрая е заел мястото си под крилото на ЮНЕСКО като част от световното културно наследство…. Нищо не открих. Много тъпо. И тъжно. Обаче една мисъл малко ме разведри - преди време един от гениалните кметове на Пловдив (не помня кой точно…те са толкова много) медитираше над идеята да детронира Альоша и да сложи на негово място...статуя на Христос....явно е открил 9-те прилики между Пловдив и Рио де Жанейро.....и само една такава статуя ни делеше от това да се превърнем в точно умалено копие........колко готино!!! За нещастие обаче, тази грандиозна идея не намери реализация…много сме захлупени пловдивчани….И пак ми стана тъжно.



Затова реших да се разсея малко…с един експеримент:



...Влизам в Гугъл – начална страница и в прозореца написвам буква от българската азбука... и добрият Гугъл услужливо ми показва 10-те най-търсени резултата, явно на база обобщеното търсене на средностатистическия българин, защото не се сещам кой друг би ровил в нета на кирилица.... Направиха ми впечатление някои неща...

На буква “Д”, “Джобс.бг” е на 6-то място....явно хората не си търсят усилено работа.. Откъдето стигам до извода, че не са безработни, значи не сме в криза....откъдето пък логичното заключение…. че просперираме....На първо място се класира обаче “Държавен вестник” - очевидно народът се интересува от законодателната политика на избраниците си или....просто е чул, че има такова нещо като държавен вестник и е решил да провери що е то...държавата ли го издава, безплатен ли е и пише ли в него кой с кого е спал снощи....Предвид това, че хората масово вдигат рамене на всякакви нови законодателни инициативи (все по-често проявяващи се под формата на законодателни извращения) и им е необходим един летен отпуск време, за да смелят каквото пак е родил пъргавият ум на българския депутат, си мисля, че второто ми заключение е по-близо до истината.....

Следва “Дъждовно време”....ами да…… дъждовно е времето, мамка му, и мен това ме вълнува!!!...какво е това ненормално лято, нали уж имало глобално затопляне....глупости!!!!!...замръзват ми шушоните от студ и устните ми придобиват изкусителен светлосин цвят...но от друга страна - хората се интересуват от времето...може би ще ходят на почивка...което пък обяснява защо “ДСК” е след „Държавен вестник”....първо да видим дали няма вече забрана за пушене на обществени места...после, като се уверим, че българският депутат не е посегнал на исконното ни право да се въргаляме на плажа между бутилки и фасове..... едно кредитче ииии ...се опъваме на пясъка.......идилия!

”Диети” е на последно място....Точно така!!! Никакви ограничения не трябва да има!!!! За какво сме седнали на масата, ако не може да изядем (поне) един хляб! Хубаво е, че хората нямат нужда от диети - радва ме новината, че сме сити, стройни и стегнати…с кристални форми, които съблазнително се люлеят по плажовете.... вероятно това ни превръща в target аудиторията на перхидролените изкусителки, които се разхождат в т.нар prime time между мачовете от Световното и мачовците от турските сериали и напомнят как трябва да изглежда една истинска яка кака .....както и какви олигофрени са мъжете по морето.... с други думи.... дори дупето ти да не е като диня, все ще омотаеш нещо (вероятно полупияно, защото жули мастика от ранни зори), понеже на повечето момчета очилата им са замъглени, а мозъкът им е изваден оперативно толкова отдавна, че липсата му изобщо не се забелязва.....толкова за диетите и рекламите…

Няма да анализарам цялата азбука, ‘щото ще стане ебаси тъпият текст (той и сега не е особено остроумен, ама аз вече съм изпила 5-6 чаши вино, а дори не слушам музика за душата, известна още като “златни хитове за маса” (а това е само защото пия на бюрото, а не на масата)...а вместо това съм изпаднала в някаква ненормална музикална нирвана под звуците на U2…няма го чудния Азис в playlist-a ми да ме съживи...захлупена съм и аз, това е повече от ясно…).

Така от мачовците и Азис...отиваме на буквата “Л”...каква хубава буква....”Л” като любов...макар че и за по-ароматни думи се сещам, особено като гледам избора на Гугъл....

Първо място - “Листопад”....Трето място - “Листопад последен епизод”, 4-то – “Листопад финал”, последните две – “Листопад сериал”, “Листопад турски филм”....ЕЙ!!!!!! КАК СЕ ЗАРАДВАХ!!!!!!! Хората не само не са безработни и гладни........хората са красиви....душите им са приказни и цялата тая красота намира своя логичен пристан в...турските сериали....разбира се....къде другаде да го намери....къде, ако не в турските сериали ще видиш такава невероятна симфония от оригинален сценарий, талантливи актьори (които могат да плачат по няколко серии без почивка, поне такава мълва се носи.....), заплетена фабула (която уникално се разплита във всеки епизод....пак клюки, ама им вярвам....)...абе сигурно и други предимства имат турските сериали, но аз нямам възможност да се докосна до тези произведения на изкуството, защото ги прожектират през работното ми време....и винаги съм позеленявала от яд, че капиталистическите напъни на моите проамерикански настроени работодатели ме лишават от това изключително изживяване....и сега се чувствам ощетена, духовно ограбена....сигурна съм, че скоро ще изхвърлят и изгорят публично всички произведения на Пикасо и Моне и други разни самозвани творци от Лувъра и ще сложат едни китайски плазми, за да гледа Европа-та турски сериали....че и малко да се ограмоти в екзотичните езици.....

Чудя се само защо на нито една буква от българската азбука не се появява български филм...а има добри напоследък....защо на буквата “Т” в 10 резултата няма нито един “театър” .... обобщено ей така, не конкретен.....(ама излиза резултат “тълковен речник”...вероятно хората усърдно търсят какво значи “театър”...но не знам със сигурност...)....може би все повече хора предпочитат търговската улица пред театъра в края й....може би затова на буквата “Т” първите два резултата са “Техномаркет” и “Технополис”.....

***

Глупаво ми става....ще разведря с любимия ми резултат на буква “Е” - “емотикони за скупе”....значи сериозно започвам да се замислям как, по дяволите, се връзват нещата...ако първият резултат на “Е” е “Еврофутбол”, а не един доста по-популярен и широко употребяван глагол....и ако хората предпочитат да си споделят емоциите по “скупето” (skype), а не на живо (което пък е видно високия рейтинг на разни виртуални сайтове за запознанства като flirt-чета и sals-и), откъде, бе значи, се появяват на трето и четвърто място на буква “Д” - "Детски песнички и игри"...откъде са тези деца??? По Гугъл ли ги доставят вече....



И защо на буквата "Б" първият резултат не е Бойко....за това вече обяснение нямам!!!!



Но пък, трябва да си призная, след този забавен експеримент, освежената ми мисъл отново се завърна към Пловдив… все още имаме шанс за списъка на ЮНЕСКО …Надежда ми дава единствената (засега) блестяща хрумка , реализирана в тази посока…на мястото на Марково тепе, да се издигне поредният внушителен и много грозен МОЛ….Със Стария град не успяхме да се класираме, но с МОЛ-а, сигурна съм, няма опасност от провал!!!

…...А колко щеше да е хубаво Христос да го гледа кротко отгоре….вместо някакъв си съветски герой…...



…Няма пълно щастие…

***



Този текст е дълъг и отегчителен....но...това е ефектът на самотното вино... тъжен, горчив...и не особено смешен.....ама не ставам за клоун...един мой познат отдавна ми каза....



26.06.2010 г. - някъде след полунощ


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Няма коментари:

Публикуване на коментар